The Levels Of English Vocabulary Mastery And Reading Comprehension Of Senior High School Graduates In Tarakan Academic Year 2010/2011 | ELECTRONIC THESES AND DISSERTATION
Image of The Levels Of English Vocabulary Mastery  And Reading Comprehension Of Senior High School Graduates In Tarakan  Academic Year 2010/2011

The Levels Of English Vocabulary Mastery And Reading Comprehension Of Senior High School Graduates In Tarakan Academic Year 2010/2011

Pengarang : Intan Wulandari - Personal Name;

Perpustakaan UBT : Universitas Borneo Tarakan., 2012
XML Detail Export Citation
    SKRIPSI

Abstract

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menggambarkan tingkat penguasaan kosakata bahasa Inggris dan pemahaman bacaan dari lulusan SMA di Tarakan dan untuk mengetahui hubungan antara penguasaan kosakata bahasa Inggris dan pemahaman membaca. Penelitian ini dilakukan di Universitas Borneo Tarakan terletak di Jl. Amal Lama pada tanggal 16 Juni 2012. Subjek penelitian ini adalah lulusan SMA Tarakan tahun akademik 2010/2011 yang saat ini mahasiswa dalam tahun pertama dari semua Universitas di Tarakan yang terdiri dari 30 siswa sebagai sampel yang dipilih secara acak. Desain penelitian yang digunakan adalah deskriptif quantitatif dan desain korelasi, instrumen penelitian ini adalah serangkaian tes bahasa Inggris yang terdiri dari tes kosakata dan tes membaca. Tes kosakata dan membaca adalah versi tes yang diadopsi dari “TOEFL Preparat ion Guide” oleh Pyle Michele A., etc. Pengumpulan data dilakukan untuk melakukan serangkaian tes pada waktu yang sama dan tempat yang sama dan tehnik analisa data yang digunakan adalah Pearson Product Moment korelasi koefisien yang mana SPSS program untuk menghitung hasilnya. Hasil penelitian menunjukkan bahwa: Tingkat penguasaan kosakata bahasa Inggris dan pemahaman bacaan dari lulusan SMA di Tarakan diklasifikasikan dalam kategori "Kurang", dan ada hubungan yang signifikan antara tinggi tingkat penguasaan kosakata bahasa Inggris dan tingkat membaca pemahaman responden yang telah diselidiki. Para lulusan SMA Tarakan memiliki tingkat kurangnya penguasaan kosakata dengan pemahaman bacaan. Itu membuktikan dengan mayoritas skor siswa penguasaan kosakata adalah 18 siswa (60%) dan pemahaman bacaan adalah 25 siswa (84%). Sementara itu, skor ratarata penguasaan kosakata adalah 40,80 dengan standar deviasi 11,763 dengan pemahaman bacaan adalah 36.40 dengan standar deviasi 7,815. Berdasarkan hasil perhitungan statistik, peneliti menemukan ada korelasi tinggi antara penguasaan kosakata dengan pemahaman bacaan. Hal ini dibuktikan oleh skor r-tes = 0,417, dan r-tabel = 0,361. Dengan kata lain, "Ada korelasi yang tinggi antara penguasaan kosakata dengan pemahaman bacaan dari lulusan Senior High School di tahun akademik Tarakan 2010/2011. Peneliti menyimpulkan bahwa kebanyakan siswa masih sangat kurang atau lemah tidak hanya dalam kosakata, tetapi juga dalam pemahaman membaca. Penulis juga menemukan bahwa ada hubungan yang signifikan antara kosakata dan membaca. Jadi, keduannya tidak dapat dipisahkan satu sama lain.

The objectives of the research were to describe the levels of English vocabulary mastery and reading comprehension of Senior High School graduates in Tarakan and to investigate the correlation between English vocabulary mastery and reading comprehension. This research was conducted in Borneo University Tarakan located at Jl. Amal Lama On June 16 th 2012. The Subject of this research was the Senior High School Graduated in Tarakan academic year 2010/2011 which is currently in first-year students of all University in Tarakan consisting of 30 Students as the sample were chosen randomly. The research designs were descriptive quantitative and correlation design and the instrument of the research was a set of English test consisting of vocabulary test and reading test. The vocabulary and reading test was a version adopted from “TOEFL preparat ion guide” by Pyle Michele A., etc. Data collection was done to do the set of test at the same time and same place and techniques of analyzing data were using the Pearson Product Moment the formula of coefficient correlation which SPSS program to calculate the results. The result of the study indicated that: levels of English vocabulary mastery and reading comprehension of the graduates of Senior High School in Tarakan was classifiable into “Poor” category, and there was a high significant correlation between level of English vocabulary mastery and level of reading comprehension of the respondents under investigation. The Senior High School graduates of Tarakan had poor level of vocabulary mastery and reading comprehension. It was prove by majorit y of students’ score of vocabulary mastery is 18 students (60%) and reading comprehension is 25 students (84%). Meanwhile, mean score of vocabulary mastery is 40.80 with standard deviation 11.763 and reading comprehension is 36.40 with standard deviation 7.815. Based on the result of statistical calculation, the researcher found there is high correlation between vocabulary mastery and reading comprehension. It was proven by the score of rtest = 0.417, and r-table = 0.361. In another word, “There is a high correlation between vocabulary mastery and reading comprehension of Senior High School graduates in Tarakan academic year 2010/2011. The researcher concludes that most students are still poor or weak not only in their achievement of vocabulary, but also in reading comprehension comprehension. The researcher also finds out that the correlation between vocabulary and reading is significant. So, both of them cannot be separated each other.

Detail Informasi