The Levels Of English Vocabulary Mastery And Grammar Ability Of Senior High School Graduates InTarakan In Academic Year 2010/2011 | ELECTRONIC THESES AND DISSERTATION
Image of The Levels Of English Vocabulary Mastery And Grammar Ability Of Senior High School Graduates InTarakan In Academic Year 2010/2011

The Levels Of English Vocabulary Mastery And Grammar Ability Of Senior High School Graduates InTarakan In Academic Year 2010/2011

Pengarang : Siti Aisa Padu - Personal Name;

Perpustakaan UBT : Universitas Borneo Tarakan., 2012
XML Detail Export Citation
    SKRIPSI

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk : (1) menjelaskan tingkat oleh siswa lulusan SMA di kota Tarakan. (2) mengetahui apakah ada hubungan antara penguasaan kosa kata dan kemampuan tata bahasa oleh siswa lulusan SMA di kota Tarakan. Penelitian ini dilaksanakan di lantai 7 gedung rektorat Universitas Borneo Tarakan pada tanggal 16 juni 2012. Sampel diambil sebanyak 30 siswa dari siswa lulusan SMA yang melanjutkan pendidikan ke perguruan tinggi yang ada di Tarakan, dengan cara menggunakan tekhnik random sampling. Untuk mengukur penguasaan kosa kata dan kemampuan tata bahasa, peneliti menggunakan tes tertulis berbentuk pilihan ganda. Penilaian menggunakan sistem penilaian yang di tentukan oleh Kementrian Pendidikan Nasional (KTSP 2006). Data yang didapat dianalisis dengan menggunakan program SPSS 16 untuk windows. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa: pertama, tingkat penguasaan kosa kata siswa adalah rata-rata sedangkan tingkat kemampuan tata bahasa siswa adalah rendah. Hal ini dibuktikan dari nilai rata-rata siswa dalam penguasaan kosa kata adalah 42, 53 dan nilai rata-rata siswa pada kemampuan tata bahasa adalah 32, 00. Kedua, koefisien korelasi antara kosa kata dan tata bahasa adalah 0,665. hal ini menunjukkan bahwa ada hubungan yang signifikan antara variabel tersebut. Sedangkan berdasarkan interpretasi koefisien korelasi menunjukkan bahwa hubungan antara penguasaan kosa kata dan kemampuan tata bahasa siswa termasuk kedalam kategori hubungan yang tinggi.

The objectives of the study are: (1) to describe the levels of English vocabulary mastery and grammar ability of senior high school graduates in Tarakan. (2) to investigate the correlation between English vocabulary mastery and grammar ability of senior high school graduates in Tarakan. This study was held in 7 th floor Rektorat of Borneo University at 16 th June 2012. The sample of this study is 30 students of senior high school graduate who continuing their study to universities in Tarakan. It is taken by using random sampling technique. To know the level of vocabulary mastery and grammar ability, they were given a writing test, it is multiple choices. That is scored by using Ministry of National Education scoring criteria. Finally, the data was analyzed by using Statistical Package for Social Science (SPSS) 16.00 for windows. The result of the study showed that: first, the students’ level of vocabulary mastery is fair whereas grammar ability is poor. It is supported by the mean score of the student’s vocabulary test is 42.13 and the mean score of grammar test is 32.00. Second, the coefficient correlation between vocabulary mastery and grammar ability score was 0.665. This result indicated that there is a significant correlation between those variable. While based on interpretation of coefficient correlation shows that the correlation between vocabulary mastery and grammar ability include into high correlation.

Detail Informasi