
The Level And Correlation Of Reading Comprehension And Grammar Comprehension Of Senior High School Graduate Academic Years 2010/2011 In Tarakan
Pengarang : Iwan Kurniawan - Personal Name;
Perpustakaan UBT : Universitas Borneo Tarakan., 2012XML Detail Export Citation
Abstract
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui level kemampuan membaca dan penguasaan struktur bahasa siswa dan untuk mengetahui korelasi kemampuan membaca dan penguasaan struktur bahasa siswa. Pelaksanaan penelitian ini dilakukan pada tanggal 16 Juni 2012 di lantai 7 Gedung Universitas Borneo Tarakan. Subjek dalam penelitian ini adalah lulusan sekolah menengah atas di Tarakan pada tahun pembelajaran 2010/2011. Jumlah sample dari penelitian ini adalah 30 responden. Untuk mengetahui level siswa dalam membaca dan penguasaan struktur bahasa digunakan test TOEFL. Kemudian dalam penelitian ini juga untuk mengetahui korelasi antara kemampuan membaca dan penguasaan struktur bahasa siswa. Untuk mengetahui korelasi antara kedua variabel peneliti menggunakan sistem komputerisasi SPSS 16.00. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa level membaca dan penguasaan struktur bahasa siswa termasuk kedalam klasifikasi buruk, dan tidak ada korelasi antara kedua variabel.
The objective of the study is to know level of reading comprehension and grammar comprehension of the student and to know correlation between reading comprehension and grammar comprehension of the student. This research is done on 16 th June 2012 in 7 th floor Borneo University. The target subject of this research is senior high school graduated in Tarakan in academic year 2010/2011. Number of samples of this research is 30 respondents. To know the level of students in reading comprehension and gramamr comprehension used TOEFL test. Then in this research is also to know the correlation between reading comprehension and grammar comprehension of the students. To find the correlation between two variables, the researchers used computerisation system SPSS 16.00 The results showed that the level of reading comprehension and grammar comprehension of the students into the poor classification, and there is no correlation between two variables.