
The Profile Of English National Examination Result Of Senior High Schools In Nunukan Regency
Pengarang : Siti Aisyah - Personal Name;
Perpustakaan UBT : Universitas Borneo Tarakan., 2020XML Detail Export Citation
Abstract
Tujuan penelitian ini untuk mendeskripsikan profil hasil Ujian Nasional Bahasa Inggris dan mengetahui apakah ada perbedaan hasil Ujian Nasional Bahasa Inggris siswa Sekolah Menengah Atas di Nunukan ditinjau dari status sekolah, akreditasi sekolah, jurusan, jenis kelamin dan pencapaian siswa. Terdapat 1728 siswa Sekolah Menengah Atas di Kabupaten Nunukan tahun akademik 2018/2019. Metode penelitian ini adalah kuantitatif. Berdasarkan hasil data analisis, telah ditemukan (1) sekolah negeri lebih baik dari sekolah swasta (2) akreditasi sekolah tidak memberikan pengaruh terhadap hasil nilai Ujian Nasional Bahasa Inggris, imana peneliti menemukan bahwa sekolah dengan akreditasi yang lebih rendah ternyata memiliki hasil yang lebih baik (3) siswa jurusan IPA lebih baik dari siswa di jurusan IPS (4) siswa perempuan lebih baik dari siswa laki-laki (5) dan untuk pencapaian siswa pada hasil ujian nasional Bahasa Inggris termasuk dalam kategori kurang..Berdasarkan hasil perhitungan, Ujian Nasional Bahasa Inggris pada setiap variabel menunjukkan nilai signifikan kurang dari tingkat signifikan 0.05. H o ditolak dan H a diterima. Dapat diindikasikan bahwa terdapat perbedaan nilai Ujian Nasional Bahasa inggris siswa Sekolah Menengah Atas di Nunukan ditinjau dari status sekolah, akreditasi sekolah, jurusan, jenis kelamin dan pencapaian siswa.
This study aimed at describing profile of the English national examination results of high school students in Nunukan and finding out whether there were differences in the examination results in terms of school status, school accreditation, majors, gender and student achievement. There were 1728 of high school students in Nunukan Regency in the academic year 2018/2019. This research used a quantitative method. The results showed that (1) public schools was better than the private schools (2) school accreditations did not have any effect on the results of the English national examination, where it was found that schools with lower accreditation had better results, (3) students majoring in sciences were better than those in social sciences, (4) female students were better than male students (5) the results of the English national examination was in a low category. As the significant value in each variable was less than the significant level of 0.05, the H o was rejected. It was indicated that there were differences in the English national exam scores of high school students in Nunukan in terms of school status, school accreditation, majors, gender and students" achievement.