A Comparison Study Of English Junior High School Curriculum At The 8Th Grade In Integrated Laboratory School WVSU Philippines And SMPN 1 Tarakan Indonesia | ELECTRONIC THESES AND DISSERTATION
Image of A Comparison Study Of English Junior High School Curriculum At The 8Th Grade In Integrated Laboratory School WVSU Philippines And SMPN 1 Tarakan Indonesia

A Comparison Study Of English Junior High School Curriculum At The 8Th Grade In Integrated Laboratory School WVSU Philippines And SMPN 1 Tarakan Indonesia

Pengarang : Rezky Permatasari - Personal Name;

Perpustakaan UBT : Universitas Borneo Tarakan., 2019
XML Detail Export Citation
    SKRIPSI

Abstract

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan perbedaan dan persamaan antara kurikulum bahasa Inggris SMP di Filipina dengan di Indonesia. Metode penelitian ini adalah.1) penelitian kualitatif dan menggunakan desain deskriptif komparatif. 2) subjek dalam penelitian ini adalah kurikulum bahasa Inggris dari Filipina dan Indonesia. 3) data yang digunakan dalam penelitian ini yaitu deskripsi dan analisis berdasarkan rumusan masalah, dan sumber data dalam penelitian ini ialah dokumen dan e-book. 4) teknik dalam pengumpulan data yang digunakan oleh peneliti ialah teknik dokumentari. Hasil dari penelitian ini menunjukkan: 1) Tujuan kurikulum bahasa Inggris di Filipina dan Indonesia adalah sama terletak pada perumusan berdasarkan standar dan Perbedaannya terletak pada desain kurikulum, pendekatan, pengorganisasian. 2) Dalam menetapkan strategi pengajaran, kegiatan Pengajaran Filipina dan Indonesia terdiri dari tiga tahap: pra aktivitas, aktivitas utama dan aktivitas penutup. 3) Konten materi, Di Filipina sebagian besar karya sastra dan Indonesia adalah jenis teks fungsional dan esai. 4) Bahasa Inggris memiliki fungsi yang berbeda di kedua negara. Bahasa Inggris berfungsi sebagai bahasa kedua di Filipina dan sebagai bahasa asing di Indonesia. 5) Kedua negara ini menggunakan media pembelajaran dalam aktivitas belajar mengajar. 6) Indonesia dan Thailand memiliki perbedaan jam pelajaran berdasarkan beban belajarnya. 7) Filipina dan Indonesia memiliki kesamaan yaitu guru menggunakan buku-buku guru dari pemerintah Pendidikan.8) Kurikulum Indonesia memiliki evaluasi seperti proses evaluasi di kelas. Evaluasi Filipina dan Indonesia memiliki kesamaan dalam latihan, dan ujian nasional.

The objectives of this research was describing the similarities and differences of junior high school curriculum in Indonesia and Philippines The research Method was: 1) the research was an qualitative research and used descriptive comparative design. 2) the subject of this research were Indonesian and Philippines English curriculum. 3) the data in this research were described and analyzed based on the research questions and the data sources were documents and e-books. 4) the technique to collecting the data was documentary technique. The result of the research showed that 1) The goals of English curriculum in Philippines and Indonesia are similar lie on the formulating based on standards and The differences lie on the great design of curriculum, the suggested approach, the organization of experience. 2) In setting teaching strategies, both of Philippines and Indonesia Teaching activities usually consists of three stages: pre, main and post-activities. 3) Material content, In Philippines’ mostly literary works and Indonesia’s are any kind of functional text and essay 4) English has different function in both countries. English function as a second languange in Philippines and as a foreign languange in Indonesia. 5) Both of Philippines and Indonesia used media in teaching and learning activities. 6) Philippines and Indonesia have different time allocation based on the study load 7) Philippines and Indonesia have a similarity that teacher used teacher books from the goverment of Education. 8) Indonesian curriculum have evaluation such as process evaluation in the classroom. Both Philippines and Indonesian evaluations have similiarity in excercises, and national test.

Detail Informasi