The Correlation Between Students’ Grammatical Mastery And Students’ Writing Achievement At XI Grade Students Of SMAN 1 Tarakan Academic Year 2019/2020 | ELECTRONIC THESES AND DISSERTATION
Image of The Correlation Between Students’ Grammatical Mastery And Students’ Writing Achievement At  XI Grade Students Of SMAN 1 Tarakan Academic Year 2019/2020

The Correlation Between Students’ Grammatical Mastery And Students’ Writing Achievement At XI Grade Students Of SMAN 1 Tarakan Academic Year 2019/2020

Pengarang : Theodorus Betoni - Personal Name;

Perpustakaan UBT : Universitas Borneo Tarakan., 2020
XML Detail Export Citation
    SKRIPSI

Abstract

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menemukan hubungan antara kemampuan grammar siswa dengan hasil menulis siswa di kelas sebelas sekolah menengah atas Negeri 1 Tarakan. Menulis merupakan salah satu kemampuan yang mengharuskan penggunanya untuk menguasai tata bahasa dalam bahasa inggris. Dari total 11 kelas, dipilih satu kelas sebagai sample dengan metode Purposive Sampling. Untuk mendapatkan data penelitian digunakan instrument Grammar Test dan Writing Test. untuk menganalisa korelasi antara kedua variable tersebut peneliti menggunakan Pearson Product Moment. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dengan desain korelasi, dari hasil penelitian ditemukan bahwa terdapat hubungan yang sedang antara penguasaan grammar siswa dan hasil menulis siswa. Hasil penelitian menunjukkan bahwa antara penguasaan grammar siswa dan kemampuan menulis siswa diperoleh nilai signifikansi 0.3388, nilai korelasi sebesar 0.510 merupakan korelasi yang sedang antar variabelnya. Hal ini menunjukkan bahwa ada hubungan yang signifikan antara penguasaan grammar siswa dan kemampuan menulis siswa. Berdasarkan hasil penelitian dan pembahasan dapat ditarik simpulan yaitu terdapat hubungan antara penguasaan grammar siswa dan kemampuan menulis siswa pada kelas XI IPS di SMAN 1 Tarakan.

The objective of this research was to find out The correlation between students’ grammar mastery and students’ writing achievement at eleventh grade students of SMAN 1 Tarakan. Writing is one of the skills that required the users to master the grammar. The sample was taken from one of the 11 classes of eleventh grade students by used purposive sampling, to collect the data the researcher used Grammar Test and Writing Test. To analyse the data the researcher used Pearson Product Moment. This research used quantitative approach with correlation design, from the result of the research found that there was a fair correlation between students’ grammar mastery and students writing achievement. The research result showed that between students’ grammatical mastery and students’ writing achievement obtained a significance value of 0.3388, the correlation of grammatical mastery and writing achievement was 0.510 which is a medium correlation between grammatical mastery and writing achievement. Based on the result of the research and discussion it can be concluded that there was a significant correlation between students’ grammatical mastery and students’ writing achievement at XI grade students of SMAN 1 Tarakan.

Detail Informasi