Correlation Between Listening Comprehension and Writing Competence Of The First Year Students Of English Department Of University Of Borneo Tarakan | ELECTRONIC THESES AND DISSERTATION
Image of Correlation Between Listening Comprehension and Writing Competence Of The First Year Students Of English Department Of University Of Borneo Tarakan

Correlation Between Listening Comprehension and Writing Competence Of The First Year Students Of English Department Of University Of Borneo Tarakan

Pengarang : Muhammad Samir - Personal Name;

Perpustakaan UBT : Universitas Borneo Tarakan., 2014
XML Detail Export Citation
    SKRIPSI

Abstract

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menentukan tingkat kemampuan menyimak dan kompetensi menulis dalam bahasa inggris mahasiswa tahun pertama Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris Universitas Borneo Tarakan dan mendeskribsikan korelasi antara kedua kemampuan tersebut. Desain penelitian ini adalah studi korelasi, dimana instrument yang digunakan diambil dan dikembangkan/modifikasi dari buku EA (English for Adult) dari LBPP LIA Tarakan, terutamanya bagian menyimak dan menulis. Jumlah soal dalam bagian menyimak, adalah sebanyak 20 soal, dan sebuah esai pada bagian menulis. Tes ini telah dilaksanakan di Hall C, lantai 3 Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Borneo Tarakan pada tanggal 30 Mei 2014. Penelitian ini menggunakan teknik total sampel untuk menentukan kelompok sampel. Subjek dari penelitian ini adalah semua siswa tahun pertama Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris Universitas Borneo Tarakan tahun ajaran 2013/2014 dari local A dan local B yang berjumlah 34 orang. Kesimpulannya, hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa siswa berada pada klasifikasi cukup pada kemampuan menyimak, dan berada pada klasifikasi baik pada kemampuan menulis. Hasil penelitian ini juga menunjukkan terdapatnya korelasi yang sangat tinngi antara kemampuan menyimak dan kompetensi menulis dalam bahasa inggris




The objectives of the study are to determine the levels of Listening Comprehension and Writing Competence of the first year students of English Department in University of Borneo Tarakan and describe the Correlation between them. The design of this research was a correlation study, where the set of instrument used was taken and developed/modified from EA (English for Adult) books of LBPP LIA Tarakan, especially the Listening and Writing part. There were 20 questions altogether for listening part and an essay for writing part. This test was conducted in University of Borneo Tarakan at Hall C, the 3rd floor of Faculty of teacher training and education on May 30th 2014. This research used total sampling technique to determine the sample group. The subjects of this research were all of the first year students of Academic Year 2013/2014 from both Local A and Local B of the English Department of University of Borneo Tarakan with the total number of 34 students. As conclusion, the result of the study showed that the students had fair level of listening comprehension and good level of writing competence. The result also showed that there was a very high correlation between listening comprehension and writing competence

Detail Informasi