Improving The Students’ Reading Skill Through Jigsaw Model At Eighth Grade (VIII-B) Students Of SMP Muhammadiyah 1 Tarakan | ELECTRONIC THESES AND DISSERTATION
Image of Improving The Students’ Reading Skill Through Jigsaw Model At Eighth Grade (VIII-B) Students Of SMP Muhammadiyah 1 Tarakan

Improving The Students’ Reading Skill Through Jigsaw Model At Eighth Grade (VIII-B) Students Of SMP Muhammadiyah 1 Tarakan

Pengarang : Siti Hadijah - Personal Name;

Perpustakaan UBT : Universitas Borneo Tarakan., 2014
XML Detail Export Citation
    SKRIPSI

Abstract

Penelitian ini dibuat dengan tujuan untuk meningkatkan kemampuan membaca siswa dengan menerapkan model Jigsaw di SMP Muhammadiyah 1 Tarakan, khususnya kelas 8-B. Penelitian tindakan kelas di laksanakan dalam 2 siklus. Masing-masing siklus terdiri dari 4 tahap yaitu perencanaan, pelaksanaan, pengamatan, dan refleksi. Instrument pengumpulan data yang diterapkan adalah tes lisan dan lembar pengamatan (lembar pengamatan siswa). Hasil belajar siswa pada siklus II sebesar 73% dari 24 siswa yang telah mencapai nilai 75 dan meningkat sebanyak 4% dari siklus I. Penelitian yang dilakukan diperoleh kesimpulan bahwa penelitian tindakan kelas yang menggunakan model Jigsaw pada siswa kelas VIII-B di SMP Muhammadiyah Tarakan ini dapat meningkatkan kemampuan membaca siswa.



The objective of the research was to improve the students’ reading skill through Jigsaw Model at eighth (VIII-B) grade students of SMP Muhammadiyah 1 Tarakan. The Class Action Research (CAR) was conducted in 2 cycles. Each cycle consisted of four stages: planning, implementation, observation, and reflection. The instrument used by the researcher was test and observation sheet. The students’ learning result in cycle II was 73 % of 24 students that reach score 75 and which increased 4 % of the cycle I. The conclusion of the Classroom Action Research (CAR) which used Jigsaw Model at eighth (VIII-B) grade students of SMP Muhammadiyah 1 Tarakan can improve the students’ reading skill.

Detail Informasi