
An Analysis Of The Students’ Grammatical Error In Using “To Be“ In Simple Present Continuous Tense In Writing At The Fifth Grade Students Of SDN 014 Tarakan In Academic Year 2013/2014
Pengarang : Mariana - Personal Name;
Perpustakaan UBT : Universitas Borneo Tarakan., 2014XML Detail Export Citation
Abstract
Tujuan dari penelitian ini adalah (1) untuk mengetahui tipe kesalahan tata bahasa siswa dalam menggunakan penulisan “to be” Simple Present Continuous Tense yang dilakukan siswa kelas V di SD Negeri 014 Tarakan (2) Untuk mengetahui tipe kesalahan apa yang sering dilakukan dalam menggunakan penulisan “to be” Simple Present Continuous Tense yang dilakukan siswa kelas V di SD Negeri 014 Tarakan. Desain Penelitian ini adalah Deskriptive Kuantitatif. Populasinya adalah siswa SD Negeri 014 Tarakan. Tahun Akademik 2013/2014 dengan jumlah 32 Siswa. Peneliti mengambil contoh semua siswa kelas V SD Negeri 014 Tarakan. Prosudur dari pemilihan dan analisis data adalah (1) Memberikan try out dari Tes Instrumen (2) Menghitung Degree Index (DI) And Degree Power (DP), Validity and Reliability Tes (3) Menyampaikan materi tes kepada siswa (4) Menghitung jawaban siswa (5) Mengidentifikasi dan mengklasifikasikan Tipe kesalahan dari jawaban siswa (6) Menghitung Persentasi kesalahan Siswa. Hasil dari Analisis Kesalahan pada penggunaan Simple Present Continuous Tense ditunjukan melalui Tugas yang dibuat oleh siswa dalam Kalimat bahasa Inggris yang benar. Tipe Kesalahan dapat dikelompokkan kedalam 3 tipe yaitu Misformation Error dengan persentase 62.76 %, Addition Error dengan persentase 13.28 % dan Omission Error dengan persentase 23.96 %.
The purposes of the research are (1) To know type of errors done by the fifth grade students of SDN 014 Tarakan on the use of „be‟ in Simple Present Continuous Tense. (2) To know what type of errors the students do most on the use of to be in Simple Present Continuous Tense. The research design is descriptive study (quantitative study). The population of this study was the fifth grade students of SDN. 014 Tarakan in academic year 2013/2014. With the total 32 students. The researcher took alls of the students as the sample research. The prosedure of collecting and analyzing the data are (1) Giving try-out of the instrument test (2) Counting Degree Index (DI) and Degree Power (DP), Validity and Reliability of the test (3) Delivering the instrument test materials to the real test to the students (4) Scoring the student‟s answer (5) Identifying and classsifying the errors types of students‟ answer (6) Counting and determining the percentage of errors. The result of errors analysis on the use of „be‟ in Simple Present Continuous Tense Show that the students made errors by fulfiling of „be‟ into the correct English Sentences. The types of errors are classified into (1) Misformation Error (2) Addition Error (3) Omission Errors the frequency distribution and the percentage of each types of errors are 62.76 % in Misformation Error type 13.28 % in Addition Error type and 23.96 % in Omission Error Key words: Grammatical Error In Using To be Simple Present Continuous Tense.