The Correlation Between Students’ Vocabulary Mastery And Their Reading Comprehension Of Eleventh Grade Students In SMK Negeri 1 Tarakan Academic Year 2019/2020 | ELECTRONIC THESES AND DISSERTATION
Image of The Correlation Between Students’ Vocabulary Mastery And Their Reading Comprehension Of Eleventh Grade Students In SMK Negeri 1 Tarakan Academic Year 2019/2020

The Correlation Between Students’ Vocabulary Mastery And Their Reading Comprehension Of Eleventh Grade Students In SMK Negeri 1 Tarakan Academic Year 2019/2020

Pengarang : Wiwin Hartati - Personal Name;

Perpustakaan UBT : Universitas Borneo Tarakan., 2021
XML Detail Export Citation
    SKRIPSI

Abstract

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mencari hubungan antara penguasaan kosa kata dengan pemahaman membaca pada siswa kelas sebelas di SMK Negeri 1 Tarakan. Penelitian ini berbentuk kuantitatif korelasi. Peneliti mencari hubungan dari penguasaan kosa kata siswa dengan pemahaman membaca siswa. Subjek penelitian ini adalah siswa di kelas 11 yang terdiri dari 110 siswa di SMK Negeri 1 Tarakan tahun pembelajaran 2019/2020. Instrumen yang digunakan pada penelitian ini berupa tes untuk mengukur penguasaan kosa kata dan pemahaman membaca siswa. Disamping itu, peneliti menggunakan deskriptif analisis untuk menganalisis data dan SPSS 24.0 digunakan untuk analisis statistik. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa adanya hubungan yang signifikan antara penguasaan kosa kata dengan pemahaman membaca siswa. Hal ini dibuktikan dengan hasil skor rata-rata siswa untuk penguasaan kosa kata dan pemahaman membaca siswa. Rata rata skor yang diperoleh siswa pada tes penguasaan kosa kata adalah 83.22 dan 79.95 pada tes pemahaman membaca. Hasil perhitungan dari Pearson Product Moment menunjukkan bahwa hasil koefisien korelasi atau r-hitung (0.680) lebih tinggi dari r-tabel (0.185). Hasil dari penelitian ini juga menunjukkan bahwa ada hubungan signifikan antara penguasaan kosa kata dengan pemahaman membaca siswa.

The purpose of this study was to find the relationship between vocabulary mastery and reading comprehension in eleventh grade students at SMK Negeri 1 Tarakan. This research is in the form of quantitative correlation. Researchers looked for the relationship of students 'vocabulary mastery with students' reading comprehension. The subjects of this study were students in grade 11 consisting of 110 students at SMK Negeri 1 Tarakan in the 2019/2020 learning year. The instrument used in this study was a test to measure students' vocabulary mastery and reading comprehension. Besides that, the researcher used descriptive analysis to analyze the data and SPSS 24.0 was used for statistical analysis. The results of this study indicate that there is a significant relationship between vocabulary mastery and students' reading comprehension. This is evidenced by the results of the students 'average score for vocabulary mastery and students' reading comprehension. The mean scores obtained by students on the vocabulary mastery test were 83.22 and 79.95 on the reading comprehension test. The calculation results from Pearson Product Moment show that the result of the correlation coefficient or r-count (0.680) is higher than the r-table (0.185). The results of this study also indicate that there is a significant relationship between vocabulary mastery and students' reading comprehension.

Detail Informasi