The Effects Of Spelling Bee Game On Vocabulary Achievement Of Eighth Grade Students Of MTS DDI Tarakan | ELECTRONIC THESES AND DISSERTATION
Image of The Effects Of Spelling Bee Game On Vocabulary Achievement Of Eighth Grade Students Of MTS DDI Tarakan

The Effects Of Spelling Bee Game On Vocabulary Achievement Of Eighth Grade Students Of MTS DDI Tarakan

Pengarang : Nurhidayah - Personal Name;

Perpustakaan UBT : Universitas Borneo Tarakan., 2021
XML Detail Export Citation
    SKRIPSI

Abstract

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk pengaruh pencapaian kosa kata menggunakan metode spelling bee game siswa kelas VIII.A di MTs DDI Tarakan. Desain penelitian ini adalah pre-eksperimental. Penentuan sampel penelitian dilakukan dengan menggunakan teknik purposive sampling. Sampel dari penelitian ini adalah kelas VIII.A yang terdiri dari 22 siswa. Instrument yang digunakan pada penelitian ini adalah tes tertulis, yakni vocabulary tes. Teknik analisis data yang digunakan adalah deskriptif analisis dengan bantuan SPSS 22.0. Hasil penelitian ini menunjukkan ada perbedaan skor rata-rata antara pretest dan posttest. Hal ini dibuktikan dengan hasil skor rata-rata siswa. Skor rata-rata siswa dalam pretest adalah 54.36 dan skor rata-rata posttest adalah 76.73. Ini menunjukkan bahwa nilai rata-rata siswa mengalami peningkatan sebesar 22.37. Nilai rata-rata siswa pada posttest lebih tinggi daripada pretest. Hasil dari paired sample test, menunjukkan hasil t-test adalah 12.182 dan t-table adalah 2.080. Hasil t-test lebih tinggi dari t-table (12.182> 2.080). Hipotesis nol (H0) ditolak dan hipotesis alternatif (Ha) diterima. Berdasarkan analisis, hal ini membuktikan bahwa pembelajaran menggunakan metode spelling bee game membawa pengaruh terhadap peningkatan kosa kata siswa di kelas VIII.A MTs DDI Tarakan.

The purpose of this study was to influence vocabulary achievement using the spelling bee game method of class VIII.A students at MTs DDI Tarakan. The design of this research is pre-experimental. The research sample was determined using purposive sampling technique. The sample of this study was class VIII.A which consisted of 22 students. The instrument used in this study was a written test, namely the vocabulary test. The data analysis technique used is descriptive analysis with the help of SPSS 22.0. The results of this study indicate that there is a difference in the average score between the pretest and posttest. This is evidenced by the results of the students' average score. The mean score of the students in the pretest was 54.36 and the mean score in the posttest was 76.73. This shows that the student's average score has increased by 22.37. The mean score of students on the posttest was higher than in the pretest. The result of the paired sample test, shows the t-test result is 12,182 and the t-table is 2,080. The t-test result is higher than the t-table (12,182> 2,080). The null hypothesis (H0) is rejected and the alternative hypothesis (Ha) is accepted. Based on the analysis, this proves that learning using the spelling bee game method has an effect on improving the vocabulary of students in class VIII.A MTs DDI Tarakan.

Detail Informasi