The Effectiveness Of Using Movie To Improve The Students’ Speaking Ability At Eleventh Grade Students Of SMAK Tunas Kasih Tarakan In Academic Year 2014/2015 | ELECTRONIC THESES AND DISSERTATION
Image of The Effectiveness Of Using Movie To Improve The Students’ Speaking Ability At Eleventh Grade Students Of SMAK Tunas Kasih Tarakan In Academic Year 2014/2015

The Effectiveness Of Using Movie To Improve The Students’ Speaking Ability At Eleventh Grade Students Of SMAK Tunas Kasih Tarakan In Academic Year 2014/2015

Pengarang : Marce Andriani - Personal Name;

Perpustakaan UBT : Universitas Borneo Tarakan., 2015
XML Detail Export Citation
    SKRIPSI

Abstract

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui apakah belajar dengan menggunakan film efektif untuk meningkatkan kemampuan berbicara siswa kelas sebelas SMAK Tunas Kasih Tarakan Tahun Ajaran 2014/2015. Dalam penelitian ini, peneliti menggunakan penelitian eksperimen kuasi sebagai rancangan penelitian. Peneliti menggunakan dua kelas, yaitu kelas experimental dan kelas kontrol . Populasi dari penelitian ini adalah semua siswa kelas sebelas SMAK Tunas Kasih Tarakan tahun ajaran 2014/2015 yang berjumlah 18 siswa. Penelitian ini menggunakan sampel total dan untuk menentukan sampel dengan menggunakan cluster random sampling technique. Instrumen yang digunakan dalam penelitian ini adalah speaking test, untuk menganalisis data peneliti menggunakan uji Independent sample t-test melalui SPSS 16.0. Hasil penelitian ini menunjukan bahwa ada perbedaan yang signifikan antara kelas eksperimen dan kelas control, setelah belajar dengan menggunakan film dan gambar, hasilnya nilai t-hitung lebih besar dari t-tabel (2.556 > 2.120). Berdasarkan hasil penelitian diatas, peneliti menyimpulkan bahwa ada perbedaan rata-rata nilai siswa setelah belajar dengan menggunakan film dan gambar. Penggunaan film sebagai media dalam pembelajaran efektif dalam meningkatkan kemampuan berbicara siswa kelas sebelas SMAK Tunas Kasih Tarakan tahun ajaran 2014/2015. Bagi guru dan peneliti lain, penggunaan film dapat diterapkan sebagai media dalam proses belajar mengajar.

.

This research aimed at finding out whether the use of the movie is effective to improve the students’ speaking ability at eleventh grade students of SMAK Tunas Kasih Tarakan in academic year 2014/2015. The design of this research was quasi experimental research. The researcher used two classes, there were experimental class and control. The population of this research was all the eleventh grade students of SMAK Tunas Kasih Tarakan in academic year 2014/2015 with the total number were 18 students. The researcher used Total Sampling as the technique sampling and to determine sample group by cluster random sampling. The instrument of the study was speaking test, in analyzed the data the researcher used Independent sample ttest with SPSS version 16.0. The result of this research showed that there are significant difference of students’ mean score between the experimental class and the control class after being taught by using the movie, resulted t-test was greater than t-table (2.556 > 2.120). Based on the research result above, the researcher concludes that there are difference mean scores of the students after learning by using the movie and the pictures. The result also showed that the movie was effective in teaching speaking for eleventh grade students of SMAK Tunas Kasih Tarakan in academic year 2014/2015. For the teacher and the other researchers, the movie can be applied as learning material in teaching learning process

Detail Informasi