
Problem Faced By English Language Teacher In Conducting Teaching Preparation At Eleventh Grade Of SMAK Tunas Kasih Tarakan In Academic Year 2016
Pengarang : Liu Fitri - Personal Name;
Perpustakaan UBT : Universitas Borneo Tarakan., 2016XML Detail Export Citation
Abstract
Penelitian ini merupakan penelitian deskriptif. Tujuan penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan masalah yang dihadapi oleh guru Bahasa Inggris dalam mempersiapkan pembelajaran kelas sebelas di SMAK Tunas Kasih Tarakan penelitian ini dilaksanakan mulai bulan Mei sampai Juni 2016. Metode penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah deskriptif kualitatif. Objek dalam penelitian ini adalah guru Bahasa Inggris kelas sebelas di SMAK Tunas Kasih Tarakan. Teknik pengumpulan data yang digunakan dalam penelitian data ini adalah melalui analisis dokumen, observasi dan interview. Data yang telah didapatkan dianalisis melalui data triangulasi dari semua instrumen. Hasil dari penelitian ini menyimpulkan bahwa guru mempersiapkan perangkat pembelajaran sebelum mengajar seperti silabus dan RPP. Dalam mempersiapkan perangkat pembelajaran guru selalu mempersiapkan materi pembelajaran, metode pembelajaran, media pembelajaran dan penilaian pembelajaran. Masalah yang dihadapi guru dalam mempersiapkan pembelajaran terletak pada waktu mempersiapkan media pembelajaran dikarenakan kurangnya fasilitas di sekolah. Selain itu, masalah yang dihadapi guru Bahasa Inggris adalah sebagian besar murid dikelas sebelas kurang tertarik dalam belajar Bahasa Inggris.
.
This research was descriptive qualitative research. The objective of this research was to describe the problem that the English language teacher faced in conducting teaching preparation in eleventh grade at SMAK Tunas Kasih Tarakan. The researcher started from May until June 2016. The research design of this research was descriptive qualitative. The research object of this research was the eleventh grade English teacher in SMAK Tunas Kasih Tarakan. The technique of collecting data in this research was document analysis, observation sheet, and interview guide. The data obtained were analyzed through data triangulation from the instruments. The result of this research showed that teacher prepared the documents before conducting teaching preparation such as the syllabus, the lesson plan. In teaching preparation the teacher always prepares the teaching material, teaching method, teaching media and assessment. Problems that the English language teacher faced in conducting teaching preparation mostly were in preparing the teaching media of the learning because lack of the facility in the school. Then, problem that the English teacher faced in teaching learning was mostly of the students in eleventh grade were less interesting in learning English language.