
The Influence Of The Teacher’s Implementation Through Role Play Model On Students Speaking Achievement At Eleventh Grade Students Of SMKN 2 Tarakan In The Academic Year Of 2015/2016
Pengarang : Angga Hadiwibawa - Personal Name;
Perpustakaan UBT : Universitas Borneo Tarakan., 2016XML Detail Export Citation
Abstract
Tujuan penelitian ini adalah untuk menggambarkan sebelum dan sesudah implementasi model role play oleh guru dan mengetahui jika ada pengaruh implementasi model role play terhadap prestasi berbicara siswa pada kelas sebelas di SMKN 2 Tarakan. Penelitian ini menggunakan desain ex-post facto dengan pendekatan kuantitatif. Populasi pada penelitian ini adalah seluruh siswa kelas sebelas di SMKN 2 Tarakan pada tahun akademik 2015/2016, dan sampel yang terpilih adalah Jurusan TKJ yang berjumlah 38 siswa dan sampel bertujuan telah dipilih dalam menentukan sampel. Teknik dalam pengumpulan data yang digunakan peneliti adalah wawancara informal, dokumentasi, dan tes kemampuan berbicara. Hasil penelitian menunjukkan bahwa berdasarkan hasil uji t, diperoleh nilai thitung = -4,579 dan ttabel dengan df= 38-1= 37 pada level signifikansi 5% atau 0,05 adalah 2,042. kemudian dapat disimpulkan bahwa -thitung > -ttabel yaitu -4,579 > 2,042, maka dapat disimpulkan bahwa terdapat pengaruh signifikan dari implementasi model role play oleh guru terhadap prestasi berbicara siswa pada siswa kelas sebelas di SMKN 2 Tarakan.
The objective of this research was to describe before and after the teacher’s implementation of role play model and to investigate if there is any influence of the teacher’s implementation of role play on students’ speaking achievement at eleventh grade students in SMKN 2 Tarakan. The design of this research was ex-post facto with Quantitative Research. Population in this research was all of the students in eleventh grade students in SKMN 2 Tarakan in the academic year of 2015/2016, the sample was TKJ Department which was consisted of 38 students and purposive sample was chosen to determine the sample. The technique of data collection used by the researcher was informal interview, documentation, and speaking skill test. The finding of the research showed that based on the t test result, obtained the value of tcount = -4,579 and ttable with df= 38-1= 37 on significance level 5% or 0,05 that was 2,042. Then, it can be concluded that -tcount > -ttable that was -4,579 > -2,042, so it can be concluded that there is significance influence of the implementation of role play model on students speaking achievement at eleventh grade students of SMKN 2 Tarakan