The Effect Of Pear Deck And Pocable Game On Students' Vocabulary Knowledge | ELECTRONIC THESES AND DISSERTATION
Image of The Effect Of Pear Deck And Pocable Game On Students' Vocabulary Knowledge

The Effect Of Pear Deck And Pocable Game On Students' Vocabulary Knowledge

Pengarang : Muhammad Irsal - Personal Name;

Perpustakaan UBT : Universitas Borneo Tarakan., 2024
XML Detail Export Citation
    SKRIPSI

Abstract

Penelitian ini menguji efektivitas Pear Deck dan Pocable game dalam meningkatkan pengetahuan kosakata siswa di SMPN 10 Tarakan. Penelitian ini menggunakan metode eksperimen semu dengan pendekatan kuantitatif dan mengumpulkan data nilai tes dari dua kelas, yaitu kelas VII-I (kontrol) dan VII-II (eksperimen), yang masing-masing terdiri dari 29 siswa. Hasil menunjukkan bahwa Pear Deck dan Pocable game secara signifikan meningkatkan pengetahuan kosakata dibandingkan PowerPoint. Kelas eksperimen mengalami peningkatan rata-rata nilai yang lebih signifikan, dari 69,03 menjadi 86,2 sebelum perlakuan menjadi 81,62 setelahnya. Di kelas kontrol, peningkatan rata-rata nilai dari 67,31 menjadi 78,12. Temuan ini menunjukkan potensi signifikan Pear Deck dan Pocable game sebagai media pembelajaran yang dapat mendorong siswa untuk berpartisipasi interaktif selama pembelajaran, yang meningkatkan pemahaman mereka terhadap pengucapan, makna, dan penggunaan kosakata. Teknologi yang membutuhkan jaringan dan pengembangan guru secara berkelanjutan diperlukan untuk menciptakan pembelajaran Bahasa Inggris yang menyenangkan dan berkesan.

Kata Kunci: Pear Deck, Pocable game, Pengetahuan Kosa-Kata

This research investigated the effectiveness of Pear Deck and Pocable Game in increasing students' vocabulary knowledge at SMPN 10 Tarakan. This research utilized a quasi-experimental method with a quantitative approach and collected test score data from two classes, classes VII-I (control) and VII-II (experiment), each consisting of 29 students. The results discovered that Pear Deck and Pocable Game significantly reinforced vocabulary knowledge compared to PowerPoint. The experimental class experienced a more significant increase in the average score, from 69.03 to 86.2 before treatment to 81.62 after treatment. In the control class, the average score increased from 67.31 to 78.12. These findings strengthened the significant potential of Pear Deck and Pocable Game as learning media that can encourage students to participate interactively during learning, fostering their vocabulary knowledge on pronunciation, meaning, and usage. Hence, networked technology and continuous teacher development are required to create fun and memorable English learning. Keywords: Pear Deck, Pocable Game, Vocabulary Knowledge

Detail Informasi