Analysis Of Social Media As Learning Media On Students' Speaking Performance. | ELECTRONIC THESES AND DISSERTATION
Image of Analysis Of Social Media As Learning Media On Students' Speaking Performance.

Analysis Of Social Media As Learning Media On Students' Speaking Performance.

Pengarang : Marfuatun Adawiyah - Personal Name;

Perpustakaan UBT : Universitas Borneo Tarakan., 2024
XML Detail Export Citation
    SKRIPSI

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui strategi yang digunakan oleh siswa dalam pembelajaran Bahasa inggris. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode penelitian kualitatif. Subjek penelitian ini adalah mahasiswa semester empat, pendidikan Bahasa inggris dengan total 57 orang. Data dikumpulkan melalui kuesioner, observasi, dan wawancara. Berdasarkan analisis data, peneliti menemukan strategi dalam pembelajaran Bahasa inggris, yaitu menggunakan media sosial sebagai media belajar siswa untuk meningkatkan kemampuan berbicara siswa. Dari hasil analisis kuisioner, observasi, dan wawancara, media belajar yang digunakan siswa sangat beragam untuk meningkatkan kemampuan berbicara dalam pembelajaran Bahasa inggris. Media sosial yang digunakan siswa untuk meningkatkan pembelajaran Bahasa inggris seperti Instagram, Tik Tok. Dari penelitian ini dapat disimpulkan bahwa media sosial yang sering digunakan siswa sebagai media belajar Bahasa inggris untuk meningkatkan kemampuan berbicara adalah : Tik Tok dan Instagram.

Kata-kata kunci : Media sosial, pembelajaran Bahasa inggris, Instagram, Tik Tok

This research aimed to investigate the strategies employed by students in learning English. The research methodology utilized in this study was qualitative research. The subjects of this study were fourth-semester students majoring in English education, totaling 57 individuals. The data-collecting technique was through questionnaire, observation, and interviews. Based on data analysis, the research identified strategies in English language learning. Particularly the use of social media as a learning tool to enhance students’ speaking abilities. The data analysis technique of questionnaires, observation, and interview revealed a wide veriety of learning media used by students to improve their speaking skills in English. Social media platforms like Instagram and TikTok were highlighted as significant tools for enhancing English language learning. This study concluded that TikTok and Instagram are frequency used by students as social media platforms for learning English to improve their speaking skills. Keywords: Social Media, English Language Learning, Instagram, TikTok

Detail Informasi