Students' Speaking Anxiety In Speaking Class Of The Second Semester English Department At Universitas Borneo Tarakan | ELECTRONIC THESES AND DISSERTATION
Image of Students' Speaking Anxiety In Speaking Class Of The Second Semester English Department At Universitas Borneo Tarakan

Students' Speaking Anxiety In Speaking Class Of The Second Semester English Department At Universitas Borneo Tarakan

Pengarang : Anjelina Nirmala - Personal Name;

Perpustakaan UBT : Universitas Borneo Tarakan., 2024
XML Detail Export Citation
    SKRIPSI

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk menyelidiki kecemasan berbicara siswa di kelas bahasa Inggris di semester kedua Uinversitas Borneo Tarakan. Secara khusus, penelitian ini meneliti mengenai faktor-faktor yang mempengaruhi kecemasan berbicara siswa dan strategi untuk meminimalkan kebimbangan mereka berdasarkan apa yang telah dialami siswa. Tiga puluh delapan siswa dipilih sebagai subjek penelitian menggunakan metode sampling khusus. Peneliti menggunakan metode kualitatif deskriptif, dengan pendekatan fenomenologi dengan melakukan wawancara, kuesioner, dan pengamatan dengan siswa yang memiliki kecemasan dalam berbicara bahasa Inggris. Hasil penelitian menunjukkan dua faktor, Antara lain adalah faktor internal (kecil hati (merasa malu), kurangnya kepercayaan diri, dan ketakutan membuat kesalahan, dan faktor eksternal (keterbatasan kosa kata, dan teman / teman sekelas). Dan ada dua strategi yang ditunjukkan dalam penelitian ini (persiapan dan relaksasi). Kesimpulan dari penelitian ini menginformasikan bahwa kecemasan berbicara dapat terjadi dan menghambat kinerja berbicara siswa. Oleh karena itu, diperlukan strategi untuk melakukannya agar memudahkan siswa dalam berbicara.

Kata Kunci: Berbicara, Kecemasan, Strategi.

The study analyses students' speaking anxiety in English classes during the second semester at Borneo University Tarakan. The study examines the factors that influence students' speaking anxiety and strategies to overcome their anxiety based on the student's experiences. This study analyses students' speaking anxiety in English classes during the second semester at Borneo University Tarakan. The study examines the factors that influence students' speaking anxiety and the strategies to overcomer their anxiety based on the student's experiences. The study identifies two factors contributing to language learning difficulties: Internal factors such as shyness, lack of self confidence, and fear of making mistakes: and external factors such as limited vocabulary and lack of peer interaction. This study presents two strategies (preparation and relaxation) to help students overcome speaking anxiety and improve their speaking performance. It is important to acknowledge that speaking anxiety can hinder student' ability to speak, and therefore, strategies are necessary to alleviate that issue. Keywords: Speaking, Anxiety, Strategies

Detail Informasi