The Correlation Between Reading Habit And Vocabulary Mastery In Learning English At Eighth Grade Students Of SMP Negeri 3 Tarakan | ELECTRONIC THESES AND DISSERTATION
Image of The Correlation Between Reading Habit And Vocabulary Mastery In Learning English At Eighth Grade Students Of SMP Negeri 3 Tarakan

The Correlation Between Reading Habit And Vocabulary Mastery In Learning English At Eighth Grade Students Of SMP Negeri 3 Tarakan

Pengarang : Suraya Mohd Arshad - Personal Name;

Perpustakaan UBT : Universitas Borneo Tarakan., 2023
XML Detail Export Citation
    SKRIPSI

Abstract

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengukur hubungan antara kebiasaan membaca dan penguasaan kosa kata dalam belajar bahasa inggris di kelas VIII SMP Negeri 3 Tarakan. Desain penelitian ini adalah penelitian korelasional dan juga menggunakan metode kuantitatif. Subjek penelitian ini adalah seluruh siswa kelas VIII-9 sebanyak 32 siswa dengan teknik cluster random sampling sebagai sampel penelitian ini. Dalam mengumpulkan data, peneliti menggunakan kuisioner kebiasaan membaca dan tes kosa kata. Data dianalisis menggunakan korelasi Pearson Product Moment. Hasil penelitian menunjukkan bahwa kebiasaan membaca dan penguasaan kosa kata dalam belajar bahasa Inggris pada siswa kelas VIII di SMP Negeri 3 Tarakan termasuk dalam kategori sedang. Ada korelasi positif dalam kategori sedang antara kebiasaan membaca bahasa Inggris dan pengusaan kosa kata pada siswa kelas VIII di SMP Negeri 3 Tarakan yang merupakan nilai Ttest sebesar 0,443> rtabel = 0,361. Temuan penelitian ini, adanya korelasi positif dalam kategori sedang antara kebiasaan membaca dan penguasaan kosa kata dalam belajar bahasa Inggris.

The purpose of this research was to measure the relationship between reading habits and vocabulary mastery in learning English of eighth grade students at SMP Negeri 3 Tarakan. This study used quantitative techniques and a correlational research method. Students in the eighth grade made up the subject of this study, which used a sample of up to 32 pupils using the cluster random sampling methodology. In collecting data, researchers used reading habit questionnaires and vocabulary test. Data was analyzed using Pearson Product Moment correlation. The results of the research showed that the reading habits and vocabulary mastery in learning English in eighth grade students at SMP Negeri 3 Tarakan were in the medium category. A t-test result of 0.443 > r-table = 0.361 revealed a medium category positive correlation between eighth graders at SMP Negeri 3 Tarakan English reading habits and vocabulaty mastery. In conclusion, reading habits and vocabulary proficiency in learning English had a good link in the medium category. .

Detail Informasi