
Teachers’ Strategies In Teaching Reading Comprehension At Seventh Grade Students' Of SMPN 10 Tarakan
Pengarang : Abraham - Personal Name;
Perpustakaan UBT : Universitas Borneo Tarakan., 2023XML Detail Export Citation
Abstract
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui bagaimana pelaksanaan strategi pemahaman membaca di kelas dan apa saja strategi pemahaman membaca yang guru gunakan. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif deskriptif yang digunakan oleh guru bahasa inggris yang ada di SMP Negeri 10 Tarakan dengan menggunakan data dokumen, observasi, dan wawancara yang di analisa secara kualitatif menggunakan koding. Hasil penelitian menunjukan guru menggunakan dua strategi yaitu Scaffolding dan QARs (Question-Answer Relationship). Scaffolding memberikan pendampingan terhadap kemampuan membaca siswa sementara QARS memberikan pemahaman siswa pada teks bacaan.
Kata kunci: Strategi Guru, Guru, Pemahaman Membaca.
The aim of this study was to determine how the implementation of reading comprehension strategies in the classroom and what reading comprehension strategies teachers use. This study used the descriptive qualitative method which is used by English teachers at SMPN 10 Tarakan by using document, observation, and interview data which are analyzed qualitatively using coding. The results showed that the teacher used two strategies namely Scaffolding and QARS (Question- Answer Relationship). Scaffolding provides assistance to students' reading skills while QARS provides students' understanding of the reading text. Keywords: Teachers' strategies, Reading Comprehension.