
The Students' Problems In Speaking English At Eighth Grade Of SMP Negeri 10 Tarakan
Pengarang : Darliana Sarudin - Personal Name;
Perpustakaan UBT : Universitas Borneo Tarakan., 2023XML Detail Export Citation
Abstract
Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui permasalahan siswa dalam pembelajaran keterampilan berbicara bahasa Inggris. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif deskriptif. Subjek penelitian ini adalah siswa kelas VIII-4 SMP Negeri 10 Tarakan yang berjumlah 22 siswa. Penelitian ini berfokus pada masalah siswa dalam berbicara bahasa Inggris. Penentuan sample dilakukan dengan teknik purposive sampling. Peneliti mewancarai siswa secara langsung dalam satu kelas yang terdiri dari 22 siswa dan peneliti mengambil 2 siswa dari nilai tertinggi, sedang, dan rendah. Jumlah yang diambil peneliti 6 orang siswa untuk diwawancarai dengan 13 pertanyaan untuk siswa. Pengumpulan data penelitian dilakukan dengan observasi, wawancara, dan dokumentasi. Dari hasil temuan dan diskusi, siswa mengalami kesulitan berbicara. Masalah-masalah ini terdiri dari tata bahasa, kosa kata, pengucapan, kelancaran, pemahaman, kurangnya minat/motivasi rendah, sikap yang tidak menyenangkan, kecemasan, dan rasa malu. Dari masalah tersebut, masalah yang dominan adalah tata bahasa, kosa kata, pengucapan, dan rasa malu..
Kata kunci: Siswa, Masalah, Berbicara.
The purpose of this study was to find out the students' problmes in speaking English This study used descriptive qualitative design. The subjects of this study were 22 students of eight grader at SMP Negeri 10 Tarakan. This study focuses on students' problem in speaking English. To collect the data, the researcher uses observation, interview and documentation as instrument of the data. The data was taken by using purposive sampling technique. Researcher interviewed 6 students form 22 students, and researcher took 2 students from the highest, medium, and low scores. Each student was interviewed with 13 questions. From the result of observation, interview and documentation the researcher found that most of the students have several difficulties in speaking English, there were lack of vocabulary, lack on pronunciation, fluency, poor in grammar, lack of interest or low motivation, unpleasant attitude, anxiety, and shyness. The most dominant problems were poor in grammar, lack of vocabulary, lack on pronunciation, and shyness. Key words: Students, Problems, Speaking English