The Problems Faced By Students In English Reading Comprehension In Eight Grade Of SMP Negeri 3 Tarakan | ELECTRONIC THESES AND DISSERTATION
Image of The Problems Faced By Students In English Reading Comprehension In Eight Grade Of SMP Negeri 3 Tarakan

The Problems Faced By Students In English Reading Comprehension In Eight Grade Of SMP Negeri 3 Tarakan

Pengarang : Maulidiansyah - Personal Name;

Perpustakaan UBT : Universitas Borneo Tarakan., 2018
XML Detail Export Citation
    SKRIPSI

Abstract

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan kesulitan yang sering di alami siswa dalam membaca, upaya yang dilakukan siswa dalam mengatasi kesulitan yang mereka hadapi, dan mendeskripsikan upaya guru dalam mengatasi kesulitan yang dialami oleh siswa. Peneliti menganggap penting untuk mengetahui kesulitan sehingga mendapatkan solusi dan menjabarkan apa saja masalah yang di hadapi siswa SMP N 3 Tarakan dalam membaca. Metode penelitian yang digunakan dalam penelitian ini yaitu metode deskriptif dengan pendekatan kualitatif yang bertujuan untuk menganalisis kesulitan belajar bahasa ingris siswa khususnya dalam membaca. Untuk mengumpulkan data yang diperlukan peneliti melakukan observasi langsung ke sekolah SMP Negeri 3 Tarakan, menyebar angket kepada siswa kelas VIII dengan 29 siswa dan melakukan wawancara kepada guru bahasa inggris. Dari hasil analisis data yang diperoleh dari kegiatan observasi, peneliti dapat menyimpulkan bahwa kemampuan berbahasa inggris siswa masih terdapat beberapa masalah. Dari hasil analisis data angket, peneliti menemukan beberapa permasalahan yang menyebabkan siswa kesulitan belajar bahasa inggris, yakni siswa masih menganggap membaca adalah salah satu pelajaran yang sulit di pelajari, kurangnya siswa membaca dalam bahasa inggris, Dan dengan didukung data hasil wawancara, peneliti menyimpulkan bahwa kesulitan belajar yang dialami siswa disebabkan oleh kurangnya media pembelajaran.

The aim of this study focused to describe the difficulties often experienced by the students in English class and describe the efforts of teacher in overcoming the difficulties experienced by the students. The researcher considered it importantly in order to know the difficulties and to explain what are the problems faced by students in english reading comprehension In Eight Grade of SMP Negeri 3 Tarakan. The method used in this research was descriptive method with qualitative approach that aimed to analyse the students' English language learning difficulties especially in reading. To collect the data that necessary the researcher did observation directly at SMP Negeri 3 Tarakan, spread questionnaires to the eighth grade students which was consist of 29 students and did the interview to the English teacher. Based on the analysis of data obtained from the observation, the researcher can conclude that the English proficiency of students especially in reading comprehension was included some problems. From the analysis of questionnaire data, the researcher found a several problems that caused students’ difficulties in learning English, The students still assume reading is difficult to learn because of the lack of students practicing English. The result of interviews, the researcher concluded that the learning difficulties of the students faced cause by the lack of learning tools.

Detail Informasi