The Analysis Of TOEFL Listening Test Of Fourth Semester Students In Borneo University Of Tarakan | ELECTRONIC THESES AND DISSERTATION
Image of The Analysis Of TOEFL Listening Test Of Fourth Semester Students In Borneo University Of Tarakan

The Analysis Of TOEFL Listening Test Of Fourth Semester Students In Borneo University Of Tarakan

Pengarang : Baruna Putra Pratama - Personal Name;

Perpustakaan UBT : Universitas Borneo Tarakan., 2018
XML Detail Export Citation
    SKRIPSI

Abstract

Sebagai salah satu jurusan yang mempelajari kemapuan berbahasa inggris, tentunya mahasiswa pendidikan bahasa inggris memiliki kemampuan untuk mengerjakan tes toefl dengan baik. Namun kenyataannya masih memiliki banyak sekali kesulitan, seperti yang dialami mahasiswa semester 4 pendidikan bahasa inggris universitas borneo tarakan. Maksud dari penelitian ini adalah untuk melakukan analisis terhadap kesulitan mahasiswa dalam TOEFL listening test. Dalam penelitian ini juga dibahas tentang bagian dalam penelitian ini yang sangat sulit bagian apa saja yang mereka alami dalam mengerjakan TOEFL listening test. Peneliti menggunakan 3 instrument, yakni test,kuisioner dan wawancara. Subjek dalam penelitian ini adalah seluruh mahasiswa yang berada di semester 4. Hasil penelitian mengacu bahwa, bagian pada TOEFL Listening test yang tersulit adalah part C. Hal ini dikarenakan pada part C terdapat dialog yang panjang dan susah dipahami oleh mahasiswa. Kesulitan lainnya yaitu, mahasiswa memiliki kelemahan dalam penguasaan kosakata bahasa inggris. Serta saat mendengarkan percakapan mahasiswa terlambat menangkap topik percakapan dan mudah kehilangan konsentrasi.

As one of the departments that study English-speaking skills, of course English language students have the ability to do the toefl test well. But the reality still has a lot of difficulties, such as those experienced by the fourth semester students of English language education at the Borneo University of Tarakan. The purpose of this study is to analyze the difficulties of students in the TOEFL listening test. In this study also discussed about the part in this study which is very difficult what parts they experience in working on the TOEFL listening test. Researchers used 3 instruments, namely tests, questionnaires and interviews. The subjects in this study were all students in semester 4. The results of the study refer to that, the most difficult part of the TOEFL Listening test is part C. This is because in part C there is a long dialogue that is difficult for students to understand. Another difficulty is that students have weaknesses in English vocabulary mastery. As well as listening to conversations students are late in capturing the topic of conversation and easily lose concentration.

Detail Informasi