UPT. Perpustakaan Universitas Borneo Tarakan | ELECTRONIC THESES AND DISSERTATION
Image of The Profile Of English Examination Results Of Junior High School In Tarakan

The Profile Of English Examination Results Of Junior High School In Tarakan

Pengarang : Kartika Ekapaksi

Perpustakaan UBT : Universitas Borneo Tarakan,2020
    SKRIPSI

Abstrak Indonesia

Tujuan penelitian ini (1) mendeskripsikan profil hasil ujian bahasa inggris siswa sekolah menengah pertama di tarakan ditinjau dari jenis ujian, status sekolah, akreditasi sekolah, pencapaian siswa, dan jenis kelamin (2) mengetahui apakah ada perbedaan hasil ujian bahasa inggris siswa smp di tarakan ditinjau dari jenis ujian, status sekolah, akreditasi sekolah, pencapaian siswa, dan jenis kelamin. penelitian ini menggunakan kausal komparatif dan jumlah sampel adalah 862 siswa smp di kota tarakan tahun akademik 2018/2019. penelitian ini menggunakan purposive dan cluster random sampling sebagai teknik pengambilan sampel. pada penelitian ini, data dikumpulkan dan dianalisis menggunakan uji wilcoxon, uji mann whitney, dan uji kruskal willis. berdasarkan hasil perhitungan (1) ujian bahasa inggris pada variabel jenis ujian, status sekolah, akreditasi sekolah, dan pencapaian siswa menunjukkan nilai signifikan kurang dari tingkat signifikan 0,05. hº ditolak dan hª diterima (2) un bahasa inggris pada variabel jenis kelamin menunjukkan nilai signifikan lebih dari tingkat signifikan 0,05. hª ditolak dan hº diterima. sedangkan us bahasa inggris pada variabel jenis kelamin menunjukkan nilai signifikan kurang dari tingkat signifikan 0,05. hº ditolak dan hª diterima. dari hasil perhitungan akhir tersebut, dapat disimpulkan bahwa (1) hasil us bahasa inggris lebih baik daripada hasil un bahasa inggris (2) sekolah swasta lebih baik daripada sekolah negeri (3) akreditasi a lebih baik daripada akreditasi b dan c (4) hasil un bahasa inggris termasuk dalam kategori kurang dan hasil us bahasa inggris termasuk dalam kategori baik (5) jenis kelamin tidak memberikan pengaruh terhadap hasil un bahasa inggris antara siswa laki-laki dan perempuan. sedangkan terdapat perbedaan hasil us bahasa inggris antara siswa laki-laki dan perempuan.

Abstrak Indonesia

The purpose of this study (1) is to describe the profile of the results of the english test of junior high school students in tarakan in terms of the type of exam, school status, school accreditation, student achievement, and gender (2) to find out whether there are differences in the results of the english exam of junior high school students in tarakan in terms of the type of exam, school status, school accreditation, student achievement, and gender. this study uses comparative causality and the number of samples is 862 junior high school students in tarakan city for the 2018/2019 academic year. this study uses purposive and cluster random sampling as a sampling technique. in this study, data were collected and analyzed using the wilcoxon test, mann whitney test, and kruskal willis test. based on the results of the calculation (1) the english language test on the variables of the type of exam, school status, school accreditation, and student achievement showed a significant value less than the 0.05 level of significance. hº is rejected and hª is accepted (2) the english national examination on the gender variable shows a significant value more than the 0.05 level of significance. hª is rejected and hº is accepted. meanwhile, us english on the gender variable shows a significant value less than the 0.05 level of significance. hº is rejected and hª is accepted. from the results of the final calculation, it can be concluded that (1) us english results are better than english un results (2) private schools are better than public schools (3) a accreditation is better than b and c accreditations (4) un results english is included in the poor category and us english results are in good category (5) gender has no effect on the results of the english national examination between male and female students. meanwhile, there are differences in us english results between male and female students.