UPT. Perpustakaan Universitas Borneo Tarakan | ELECTRONIC THESES AND DISSERTATION
Image of Improving The Students’ Reading Skill Through Jigsaw Model At Eighth Grade (VIII-B) Students Of SMP Muhammadiyah 1 Tarakan

Improving The Students’ Reading Skill Through Jigsaw Model At Eighth Grade (VIII-B) Students Of SMP Muhammadiyah 1 Tarakan

Pengarang : Siti Hadijah

Perpustakaan UBT : Universitas Borneo Tarakan,2014
    SKRIPSI

Abstrak Indonesia

Penelitian ini dibuat dengan tujuan untuk meningkatkan kemampuan membaca siswa dengan menerapkan model jigsaw di smp muhammadiyah 1 tarakan, khususnya kelas 8-b. penelitian tindakan kelas di laksanakan dalam 2 siklus. masing-masing siklus terdiri dari 4 tahap yaitu perencanaan, pelaksanaan, pengamatan, dan refleksi. instrument pengumpulan data yang diterapkan adalah tes lisan dan lembar pengamatan (lembar pengamatan siswa). hasil belajar siswa pada siklus ii sebesar 73% dari 24 siswa yang telah mencapai nilai 75 dan meningkat sebanyak 4% dari siklus i. penelitian yang dilakukan diperoleh kesimpulan bahwa penelitian tindakan kelas yang menggunakan model jigsaw pada siswa kelas viii-b di smp muhammadiyah tarakan ini dapat meningkatkan kemampuan membaca siswa.

Abstrak Indonesia

The objective of the research was to improve the students’ reading skill through jigsaw model at eighth (viii-b) grade students of smp muhammadiyah 1 tarakan. the class action research (car) was conducted in 2 cycles. each cycle consisted of four stages: planning, implementation, observation, and reflection. the instrument used by the researcher was test and observation sheet. the students’ learning result in cycle ii was 73 % of 24 students that reach score 75 and which increased 4 % of the cycle i. the conclusion of the classroom action research (car) which used jigsaw model at eighth (viii-b) grade students of smp muhammadiyah 1 tarakan can improve the students’ reading skill.