UPT. Perpustakaan Universitas Borneo Tarakan | ELECTRONIC THESES AND DISSERTATION
Image of Analyzing The Difficulties In Listening Comprehension Faced By The Second Semester Students Of English Education Department Of Borneo Tarakan University

Analyzing The Difficulties In Listening Comprehension Faced By The Second Semester Students Of English Education Department Of Borneo Tarakan University

Pengarang : Florida

Perpustakaan UBT : Universitas Borneo Tarakan,2024
    SKRIPSI

Abstrak Indonesia

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui kesulitan-kesulitan dalam pemahaman menyimak yang dihadapi oleh mahasiswa semester dua jurusan pendidikan bahasa inggris di universitas borneo tarakan dan faktor-faktor kesulitan yang mereka hadapi dalam pemahaman menyimak. dengan menggunakan metode kualitatif, penelitian ini melibatkan dua kelas, a1 (34 siswa) dan a2 (45 siswa). data dikumpulkan melalui tes mendengarkan dan wawancara. pada awalnya, tes menyimak diberikan kepada kedua kelas, diikuti dengan wawancara dengan enam siswa terpilih. hasil wawancara menunjukkan bahwa pemahaman menyimak adalah keterampilan yang sangat sulit bagi siswa. mayoritas siswa, 43 dari 79 siswa (61,43%), diklasifikasikan sebagai pengguna dasar - tahap cara (a2) berdasarkan tingkat cefr. keterampilan yang paling sulit di antara 27 keterampilan yang dinilai adalah keterampilan 17 "mendengarkan idiom" dan keterampilan 18 "mengantisipasi topik". dengan hanya 10 siswa yang dapat menjawab pertanyaan-pertanyaan ini dengan benar. beberapa faktor yang berkontribusi terhadap kesulitan ini termasuk materi mendengarkan, faktor yang berhubungan dengan pendengar dan lingkungan fisik. lingkungan. masalah-masalah khusus yang teridentifikasi adalah aksen, pembicara, kurangnya konsentrasi, dan kualitas rekaman yang buruk. faktor-faktor ini secara kolektif menghambat pemahaman mendengarkan kemampuan pemahaman menyimak mahasiswa di jurusan pendidikan bahasa inggris universitas borneo tarakan. kata kunci: pemahaman mendengarkan, kesulitan mendengarkan

Abstrak Indonesia

This research aimed to determine the difficulties in listening comprehension faced by the second-semester students of the english education department at borneo tarakan university and the difficulties factors they faced in listening comprehension. utilizing qualitative research methods, the research involved two classes, al (34 students) and a2 (45 students). data were collected through listening tests and interviews. initially, listening tests were administered to both classes, followed by interviews with six selected students. the interview results indicated that listening comprehension was a particularly difficult skill for students. the majority of students, 43 out of 79 (61.43%), were classified as basic user- waystage (a2) based on the cefr level. the most difficult skills among the 27 assessed were skill 17: "listen for idioms" and skill 18: "anticipate the topics," with only 10 students able to answer these questions correctly. several factors contributed to these difficulties including the listening material, listener-related factors, and the physical environment. specific issues identified were accent, pronunciation, speaking speed, inadequate vocabulary, varied accents of different speakers, lack of concentration, and poor recording quality. these factors collectively hinder the listening comprehension abilities of students in the english education department of borneo tarakan university. keywords: listening comprehension, listening difficulties