
The Effectiveness Of Authentic Materials In Integrated Skill Approach In Teaching English Skills At Class VIII Of SMPN 10 Tarakan
Pengarang : Aldania
Perpustakaan UBT : Universitas Borneo Tarakan,2023Abstrak Indonesia
Tujuan penelitian ini adalah untuk melihat ada tidaknya ke effektifan dan pengaruh antara siswa yang diajar menggunakan authentic material in integrated skill approach sebagai media pembelajran dengan siswa yang diajarkan menggunakan metode conventional dalam kemampuan bahasa inggris siswa kelas delapan di smpn 10 tarakan. metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah quasi-experimental mhetod, bentuk desain yang dipilih dalam penelitian ini adalah nonequivalent control design, yang menjadi objek dalam penelitian ini adalah kelas delapan-4 sebagai kelas experimen dan kelas delapan-3 sebagai kelas kontrol yang di ambil menggunakan teknik purposive sampling. peneliti menggunakan independent sample t-test untuk meneliti data. hasil dari penelitian ini menunjukan bahwa terdapat perbedaan signifikan antara siswa yang diajar menggunakan authentic material in integrtaed skill approach sebagai media dengan siswa yang diajarkan menggunakan metode konventional dalam pengajaran kemampuan bahasa inggris siswa. kata kunci: materi autentik dalam isa, kemampuan bahasa inggris
Abstrak Indonesia
The objective of this research was to investigate whether or not the authentic materials in integrated skill approach was effective as a learning medium in teaching english skills to the eighth-grade students of smpn 10 tarakan. this research used a quasi-experimental method with a non-equivalent control group design. the population was the eighth-grade students of smpn 10 tarakan where class eighth-4 was an experimental class and class eighth-3 was a control class chosen using a purposive sampling technique. the data were taken using a test consisting of 4 english skills. the data were then analyzed using the parametric statistical procedure in this case the independent sample t-test since the data met the criteria of normality and homogeneity. the results of this research showed that there were significant differences in english skills approch and those who were (listening, speaking, reading, and writing) was shown better if the students were taught the authentic material in integrated skill approach rather than those who were taught using the conventional method. keywords: authentic materials in isa, english skills